Examene Cambridge
Şcoala Gimnazială “Miron Costin” Galaţi, Centru acreditat Cambridge, în colaborare cu British Council Iaşi, organizează şi în anul 2022 examene Cambridge, după cum urmează:
Examen Data Taxa Înscriere
A2 / KET for Schools 04 iunie 2022 425 RON 01-12 aprilie 2022
B1 / PET for Schools 04 iunie 2022 525 RON 01-12 aprilie 2022
B2 / FCE for Schools 04 iunie 2022 710 RON 01-12 aprilie 2022
Starters 05 iunie 2022 325 RON 01-12 aprilie 2022
Movers 05 iunie 2022 325 RON 01-12 aprilie 2022
Flyers 05 iunie 2022 325 RON 01-12 aprilie 2022
Înscrierile se fac la secretariatul Școlii Gimnaziale "Miron Costin", str. Alba-Iulia nr. 1-2, telefon 023631193.
Acte necesare: copie CN, nr. de telefon și adresă de e-mail.
Informații: prof. Mihaela Râpaș, mihaelarapas@yahoo.com
Expoziție școlară – Gheorghiță Claudia Violeta, ianuarie 2022
Expoziția școlară – modalitate de evaluare dar și de valorizare, de creștere a stimei de sine a elevului
prof. Anton Marcela – Școala Gimnazială "Miron Costin" Galați
Elementul de bază într-o expoziție este opera artistică. Mijlocul primar de a explica opera unui artist este de a o lăsa să se dezvăluie. A expune înseamă a povesti ceva despre persoana care expune, a crea o ordonare compusă, strategică, logică, a crea un sens, a justifica semnificații, a direcționa o secvență de experiențe. Una din cele mai mari aventuri ale vieţii noastre este cunoaşterea de sine. Este o adevarată tragedie faptul că unii oameni îşi petrec întreaga viată fară a se cunoaște pe ei înșiși. Cu alte cuvinte, ARTA poate deveni o formă de cunoaștere utilă elevului, adolescentului în formare.
Şcoala are o mare responsabilitate în dezvoltarea personalităţii tinerilor. Una dintre funcţiile sale este de a îmbogăţi sistemul de reprezentări de sine ale elevilor. Stima de sine se referă la modul în care te evaluezi, cât de valoros te consideri, prin comparație cu alții sau cu ceea ce ți-ai dori tu să fii. O imagine pozitivă de sine se va asocia cu o stimă de sine înaltă, iar una negativă, cu o stimă scăzută. Totodată elevii cu o imagine pozitivă de sine au încredere în forțele proprii și rezultate școlare mai bune.
Așadar expoziția organizată în cadrul școlii poate fi nu doar un factor de evaluare a unor activități sau a unor teme parcurse dar și o modaltate de valorizare, de creștere a stimei de sine a elevilor implicați, talentați și dedicați artei.
Din aceste considerente, expoziția exemplificată în imaginile de mai jos, este dedicată în exclusivitate lucrărilor unei eleve de clasa a VII-a, care excelează prin viziune și perseverență ori de câte ori profesorul de educație plastică vine cu provocări tematice din programa parcursă sau din afara ei. Acest mod de promovare a talentului și a calităților artistice poate fi apanajul OREI DE ARTĂ care aduce cu siguranță beneficii de creștere personală dar și comunitară.
BIBLIOGRAFIE
Băban, A. ,(2001), Consiliere educațională, Editura ASCR, Cluj-Napoca.
Creţu, T. , (1994), Psihologia vârstelor, Bucureşti: Ed. Universitară.
Oprea,C. ,(2009), Strategii didactice interactive, Editura Didactică și pedagogică,București
Expoziție personală
Gheorghiță Claudia Violeta – clasa a VII-a D
Anunț – grevă de avertisment
În data de 19.01.2022, în intervalul orar 11:00 – 13:00, va avea loc greva de avertisment a salariaților din învățământul preuniversitar prin încetarea lucrului.
Admitere 2022
Calendarul admiterii în învățământul liceal de stat în anul școlar 2022-2023
Evaluare Națională 2022
Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfașoară, anual, într-o singură sesiune. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul sa susțină examenul fără taxă.
Metodologia de organizare și derulare a examenului de Evaluare Națională 2022
Calendarul desfășurării Evaluării Naționale 2022
Programele de examen pentru disciplinele limba şi literatura română, matematică, limba şi literatura română pentru şcolile şi secţiile cu predare în limba maghiară, limba şi literatura maghiară maternă, limba şi literatura germană maternă, limba şi literatura sârbă maternă, limba şi literatura slovacă maternă, limba şi literatura croată maternă, limba şi literatura italiană maternă, limba şi literatura rromani maternă, limba şi literatura ucraineană maternă, valabile pentru evaluarea naţională pentru absolvenţii clasei a VIII-a în anul şcolar 2021 – 2022, sunt cele aprobate prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 3.237/2021 – disponibile ► aici.
În funcţie de evoluţia pandemiei de SARS-CoV-2, Ministerul Educaţiei poate aproba modificarea programelor de examen prin esenţializarea conţinuturilor acestora.
Modele de subiecte pentru Evaluarea Națională 2022
Media obținută la EN VIII este un criteriu esențial pentru admiterea în învățământul liceal.
Coordonarea la nivel național a proiectării, organizării și desfășurării EN VIII, precum și valorificarea rezultatelor acestora sunt asigurate de Ministerul Educației prin Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE).
Coordonarea la nivel județean/al municipiului București a organizării EN VIII, precum și valorificarea rezultatelor acestora sunt asigurate de către inspectoratele școlare județene.
Site-ul dedicat publicării rezultatelor este http://evaluare.edu.ro.