Mobilităţi pentru formarea cadrelor didactice

Activitățile de formare vor veni în întâmpinarea nevoilor fiecărui elev de a înregistra un progres semnificativ în parcursul școlar, chiar dacă întâmpină unele dificultăți cognitive, afective sau comportamentale. Conținutul activităților planificate se va concentra pe descoperirea acelor tehnici de lucru și modalități de interacțiune care să creeze un climat de siguranță, o comunicare sinceră și eficientă în relația dintre profesor și elev, într-un cadru școlar caracterizat de profesionalism și respect. Parcursul formativ al personalului implicat, prin rețeaua de relații și responsabilități de la nivelul școlii (profesori mentori, profesori debutanți, profesori în curs de susținere a examenelor pentru obținerea gradelor didactice) va fi urmat de unul practic, de exersare a competențelor dobândite în vederea atingerii obiectivelor urmărite, rezultatele constând într-o augumentare a interesului elevilor pentru activitatea de învățare și înregistrarea unui progres individual semnificativ.

Cursul 1. "How to use digital technologies, art, outdoor activities and /or games, team work and peer learning in education in a creative way" are o durată de 7 zile, se derulează în Assen, Netherlands, se concentrează pe dezvoltarea competențelor digitale, adaptate nevoilor nivelului de lucru al fiecărui participant, îmbinate cu elemente transversale din arii curriculare diferite: Arte, Științe, Științe sociale. Cursul face un inventar al metodelor și tehnicilor moderne care apelează la un stil interactiv de lucru diferențiat, pe grupe de lucru, pe centre de interes, astfel încât elevul este evaluat într-un cadru mai puțin formal, creându-se contexte în care își poate dezvolta stilul propriu de lucru.

Quarter Mediation

Cursul 2 "Inclusive Classroom through ICT" este programat a se derula timp de 7 zile, în Grecia și este potrivit personalului care interacționează cu elevii, folosind backgroundul personalității lor pentru construirea armonioasă a grupului (învățător, diriginte, psihopedagog, coordonator proiecte educative, antibullying etc.) Țintele cursului sunt de a dezvolta competențele profesionale necesare pentru a construi un grup incluziv în propria clasă. Participanții vor înțelege mai bine realitățile diferite ale elevilor și modalitatea de a le transforma în unele pozitive, de susținere. Ei vor exersa instrumente și vor crea resurse care să stimuleze includerea persoanelor cu mai puține oportunități.  

Edu2grow

Cursul 3. "Vitamin C boosts education!"Cursul, având o durată de 7 zile, derulat în Portugalia, se adresează personalului care lucrează cu elevi preșcolari și școlari de nivel primar și de gimnaziu, urmărind ca instrument de bază în educația nonformală coachingul, pentru îmbunătățirea motivației concentrării, dezvoltării competențelor cheie. Se vor identifica strategii de gestionare a situațiilor neprevăzute, conflictuale, să cultive empatia, asumarea unor responsabilități individuale, dar și la nivelul grupului, să identifice nivelul de stres și să cultive buna dispoziție în școală, promovând o învățare activă, asumată, pragmatică.

Edu2grow