Lectura în parteneriat
Într-o lume în care digitalizarea e în plină dezvoltare, elevii trebuie să conștientizeze cât este de important este să știe să citească, dar și să înțeleagă ceea ce citesc. Cărțile sunt hrană pentru creier și inimă. Îi ajută pe copii să gândească, să fie creativi, să vină cu propuneri pentru a rezolva o situație problemă. În acest sens, a fost realizată o activitate la clasa a II-a D, coordonată de doamna profesor pentru învățământul primar, Adina Lupu, în parteneriat cu elevii clasei a VII- a D (având ca diriginte pe doamna profesor Mihaela Teodor). Având la bază cartea ,,Charlie si fabrica de ciocolată’’de Roald Dahl, școlarii au lecturat împreună pasaje din cartea prezentată. Cei mari ofereau ca exemplu lectura lor , apoi elevii mai mici încercau să prezinte ceea ce a fost citit. Au realizat în colaborare o recenzie a cărții prezentând și ilustrând evenimentele importante ce au avut loc în poveste. Momentul de reflecţie – sintetizare impresiilor despre personajele cărții, realizând apoi prin metoda cvintetului, o scurtă prezentare a personajului preferat. Lectura are puterea de a-i forma și educa pe cei mici. Lectura oferă motivația și trezește dorința de a afla mai mult, de a cunoaște , de a trăi alături de personajele favorite toate experiențele, aventurile, bucuriile și dezamăgirile lor, realizând un liant emoțional și socioafectiv între generații.